• Snabb leverans från vårt företag i Sävsjö-Småland
Snabba leveranser från vårt företag i Sävsjö-Småland

Ångerrätt & Retur

Jag ångrar mitt köp – hur gör jag?

Hos Fotspecialen har du 30 dagars öppet köp på oanvända varor i originalskick och med obruten originalförpackning.
Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten. Packa varan noggrant och skicka den med valfri spårbar fraktmetod till vår returadress nedan.

Lägg med en lapp i paketet där du skriver:

  • “Ångrat köp”

  • Ditt ordernummer

  • Ditt namn och kontaktuppgifter

Detta gör att vi kan hantera din retur snabbare.

Om du vill byta till en annan vara eller storlek – skriv även vad du vill byta till på samma lapp.

Observera

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:

  • Produkten uppenbart har använts.

  • Produkten har skadats medan den varit under ditt ansvar.

  • Produkten har hanterats på ett sätt som går utöver vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion.

Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen.

Returadress

Fotspecialen
Slakterigatan 29
576 33 Sävsjö
Sverige

Om du har öppnat förpackningen

Du har rätt att öppna och undersöka varan vid distansköp, men förpackningen ska vara i nyskick.
Om den har synligt slitage eller saknas, förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag vid återbetalning.

När vi mottagit returen

När returen anlänt och godkänts:

  • Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

  • Om du betalat via Klarna makuleras fakturan automatiskt.

  • Vid byte skickas den nya varan så snart som möjligt.

Om den nya varan är billigare återbetalar vi mellanskillnaden.
Om den är dyrare står du som kund för mellanskillnaden.

Ej uthämtade paket

Vi rekommenderar att du alltid hämtar ut ditt paket även om du vill ångra köpet, och sedan returnerar det till oss.
För outhämtade försändelser debiteras en avgift på 150 kr för att täcka kostnader för returfrakt och hantering.

Jag har fått fel produkt – vad gör jag?

Om du fått fel produkt eller fel antal, kontakta oss direkt på [email protected].
Förbered gärna bilder eller video som visar felet samt ditt ordernummer.
Vi står givetvis för alla fraktkostnader om felet ligger på oss.

Min produkt fungerar inte – hur gör jag en reklamation?

Om produkten inte fungerar som den ska, kontakta oss via [email protected] och ange:

  • Vad som är fel

  • Ditt ordernummer

  • En bild eller video som visar problemet

I de flesta fall behöver du inte skicka tillbaka produkten.
När vi fått ditt mejl och granskat ärendet skickar vi antingen en ny vara eller återbetalar din order.

Vi hanterar alla reklamationer snabbt, rättvist och i enlighet med konsumentköplagen.